You are here
Home > Fotbal > GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” Programul de campanie pentru revigorarea fotbalului românesc din 2014, care a dus la încătușarea sa! (VII)

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” Programul de campanie pentru revigorarea fotbalului românesc din 2014, care a dus la încătușarea sa! (VII)

 

 

 

 

 

E TIMPUL! RESPECT, ROMÂNIA!

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA FOTBALULUI ROMÂNESC! (VII)

MARKETING ȘI COMUNICARE

Întreaga structură de marketing și comunicare a FRF va fi coordonată de un DIRECTOR DE MARKETING ȘI COMUNICARE. Acesta va fi responsabil de strategia FRF pentru cele două domenii.

Cum văd eu și echipa mea marketingul:

Va trebui să valorizăm potențialul fotbalului românesc, printr-un program de marketing eficient și realist, să (re)construim un brand puternic și credibil, un brand care „vinde” și „se vinde”.

În consecință, să definim „produsul” (brandul)!

În situația dată, acesta este FRF, fotbalul românesc, competițiile organizate de către FRF.

Cine sunt „cumpărătorii” noștri?

Suporterii de fotbal, fanii, pe de o parte, și sponsorii, pe de altă parte.

Unde suntem acum? Unde se află brandul:

  • fără rezultate
  • fără talente
  • fără management
  • fără sponsori

E timpul să ne recâștigăm ANVERGURA brandului.

În primul rând intern.

Vom face asta printr-o CAMPANIE DE IMAGINE.

Vom invita toate agențiile de publicitate să vină cu o propunere de campanie. Pe cea aleasă câștigătoare o vom difuza pe toate canalele media, timp de un an. Vom include în cerințele noastre către televiziunea/televiziunile care vor transmite meciurile echipelor naționale, ca, înaintea, la pauza și șa finalul fiecărui meci să fie difuzate clipurile de promovare a acestei campanii.

Am avut o generație numită „Generația de Aur”. E dezamăgitor ca această generație să aibă încă o anvergură mai mare decât generațiile ultimilor ani la un loc.

Avem nevoie să trăim în prezent.

Avem nevoie de o nouă echipă națională care să aducă suporterii înapoi pe stadioane.

Trebuie să recâștigăm SUPORTERUL! TREBUIE SĂ RECÂȘTIGĂM FANII!

Trebuie să fim DEVOTAȚI suporterului dacă vrem ca și el să ne fie DEVOTAT nouă!

Trebuie să „DESCHIDEM” federația către români!

Trebuie să „DESCHIDEM” federația către parteneri (sponsori)!

Trebuie să ne recâștigăm încrederea!

Să recâștigăm sentimentul de apartenență pentru ROMÂNIA!

TREBUIE SĂ NE BUCURĂM DE FOTBAL! DE FOTBALUL ADEVĂRAT!

Federația are în prezent o identitate vizuală îmbătrânită și mai mult decât „discretă”.

Va trebui să „arătăm” mai bine!

Așa că vom invita toate agențiile mari de publicitate din România, fanii sau pe oricine altcineva interesat să „deseneze” nou siglă a FRF și să propună un slogan. Cea mai bună propunere va fi supusă spre validare Adunării Generale, așa cum rezultă din Statutul FRF, art,31, pct.M.

Pornind de la siglă, vom dezvolta identitatea grafică a FRF.

În secolul 21, online-ul este vital așa că, va trebui să avem un website în pas cu vremurile. Noul website va trebui să fie principala sursă de informare pentru toți cei interesați de fenomen (fani, jucători, conducători, media). Va trebui să fie „instrumentul” cu ajutorul căruia fanii vor interacționa între ei și cu cei implicați direct.

De aici începem.

Ce așteaptă fanii de la noi?

Pe lângă rezultate, vor să fie implicați, să comunice cu cei care conduc fotbalul, iar cei care conduc fotbalul să comunice cu ei. Vor implicare din partea conducătorilor pentru că ei se implică în fiecare zi. Iar pe cei care i-am pierdut, va trebui să-i recâștigăm. Iar pe cei foarte tineri  să-i atragem lângă noi.

Suntem moderni, trăim în aceste vremuri și trebuie să fim în pas cu ele:

MEDIUL VITUAL – REȚELE SOCIALE.

Din păcate, la momentul actual contul „anti-FRF” de pe principala rețea de socializare are de 3 ori mai multe aprecieri decât contul FRF oficial. Poate și pentru că nu există nici un fel de preocupare pentru acest canal de comunicare. Astfel că, în primele 6 luni de mandat, va trebui să atingem cel puțin 500.000 de „prieteni” prin acțiuni concrete:

  • postări constante ale antrenorilor echipelor naționale,
  • postări ale jucătorilor în preajma meciurilor importante,
  • comentarii „live” ale meciurilor și cantonamentelor prin postări ale unui fost jucător al echipei naționale,
  • folosirea oportunităților oferite de către mediul virtual pentru câștigarea fanilor.

Fanii vor fi în atenția noastră și în mediul „offline”, unde ei se întâlnesc, interacționează, se cunosc și vor să fie cunoscuți și recunoscuți!

Vom iniția o serie de programe de fidelizare, dedicate fanilor fotbalului românesc, înglobate sub egida unui singur organism, Clubul Tricolorilor.

YELLOW FAN

În esență va avea trei „niveluri” – SUPORTER, FAN, VIP.

Programul va fi construit astfel încât celor înscriși să li se ofere beneficii atât din partea sponsorilor/partenerilor Federației (de exemplu: reduceri în magazinele unui partener, în funcție de nivelul atins în program), cât și a Federației (dacă ai fost la toate meciurile dintr-o campanie de calificare, ai prioritate și 50% discount la ultimul meci).

Unul dintre cei care ating nivelul maxim, prin tragere la sorți, va însoți echipa la un meci în deplasare, împreună cu delegația oficială.

YELLOW KID

Pentru cei cu vârste între 0 și 14 ani. E timpul să ne preocupăm de fanii noștri de mâine. Va fi „conectat” direct cu cel al părintelui, astfel încât, la 14 ani să poți ajunge la nivelul maxim. Reduceri la produsele de merchadising destinate copiilor.

CUPA FANILOR

În paralel, odată cu desfășurarea Cupei României, echipa fanilor joacă în deschidere, pe același teren sau pe alt teren. Îți înscrii echipa pe site/facebook și participi la competiție. Steaua joacă cu Avântul Bârsana. La fani, meciul e deschis oricărui rezultat.

NAȚIONALA VINE LA TINE

Românii ne așteaptă la ei în oraș. Chiar dacă nu cu toată echipa, măcar o parte dintre jucători sau o parte din staff. Să jucăm fotbal sau măcar să ne întâlnim cu ei. Și, chiar dacă celor aflați în activitate le va fi mai greu mergem cu:

NAȚIONALA LEGENDELOR

11 fotbaliști importanți care au evoluat pentru România pot juca pe iarbă sau în sală cu o selecționată a legendelor locale, iar la sfârșit pot interacționa cu fanii.

ANUL LUI…

Au fost mulți jucători în inima fanilor. Vom invita suporterii să aleagă pe site jucătorul care va da numele anului ce vine (exemplu: anul 2017 poate fi anul Dobrin – 70 de ani de la naștere). Toate evenimentele de pe parcursul anului vor fi „relaționate” cu personalitatea care dă numele anului.

ZIUA PORȚILOR DESCHISE

E ziua în care sediul Federației este deschis publicului. Fanii pot vedea „unde muncește federația”. Se pot întâlni cu staff-ul, pot interacționa, iar la sfârșitul zilei pot juca un meci amical în cadrul bazei de la Mogoșoaia.

MERCHANDISING

Suntem una dintre puținele țări care nu profită de vânzarea produselor promoționale. Vom întreba fanii ce ar vrea să cumpere.

Dezvoltarea unei francize a „YELLOW FAN STORE” astfel încât să putem fi prezenți în toate orașele importante.

Primele magzaine trebuie deschise în zone de interes major pentru publicul larg (aeroporturi, mall-uri).

Magazinul mobil al Federației va fi prezent la toate evenimentele organizate de către aceasta. Mai mult, va face un tur al țării măcar o dată pe an.

Serii limtate de obiecte prin care să facem cunoscută istoria fotbalului românesc. Vom produce articole în serii limitate, cu imaginea și numele jucătorilor de legendă, care au evoluat în tricoul naționalei (Dobrin Lucescu, Hagi).

Ce așteaptă sponsorii de la noi?

Credibilitate și creativitate.

De aceea:

SPONSORI ȘI FURNIZORI OFICIALI

Vom împărții partenerii în două categorii: Sponsori și Furnizori. Fiecare categorie va fi împărțită în subcategorii (SILVER, GOLD, PLATINUM). În funcție de pachetul de sponsorizare, sponsorii vor primii și beneficii media.

GOLDEN CLUB

O comunitate de reprezentare internă și internațională din care vor face parte oameni de afaceri importanți, legende ale sportului, formatori de opinie. Membrii speciali ai clubului vor fi ocupanții celor mai importante patru funcții în stat.

Membrii clubului se vor deplasa împreună cu echipa la toate meciurile internaționale și vor avea un sector special la meciurile de acasă.

SPONSOR DAY

O zi a sponsorului. Ziua în care putem „creiona” împreună promoții pentru fanii naționalei, ziua în care sponsorul poate folosi facilitățile de la Mogoșoaia și Buftea pentru evenimente, ziua în care toți funcționarii federației vor purta însemnele sponsorului.

IMPLICARE

O dată la trei luni, reprezentanții sponsorilor se vor întâlni cu reprezentanții FRF. Va fi format un comitet de lucru în care se va discuta despre idei noi, strategii și direcții. Ce, cum, când trebuie să facem. În esență, sponsorii vor fi PARTENERI pentru dezvoltarea fotbalului românesc. O relație cu beneficii pentru fiecare dintre părți.

Ce așteaptă membrii afiliați?

ÎNDRUMARE

Va fi creat un „manual de marketing” destinat membrilor afiliați care să-i ajute pe aceștia în găsirea de sponsori și parteneri. Manualul va conține direcții și modalități generale pentru îmbunătățirea marketingului la nivelul fiecărui membru afiliat.

CONSULTANȚĂ

Va fi creat un departament special pentru oferirea de consultanță membrilor afiliați în negocierea de contracte, asistență juridică referitoare la drepturile de imagine, dezvoltarea de brand și identificarea de noi sponsori. Totodată, unde se poate, vor fi intermediate discuții cu sponsorii FRF pentru o implicare locală.

PERFECȚIONARE

Periodic, vor fi organizate seminarii și întâlniri la nivelul federației pentru cei responsabili de marketingul membrilor afiliați. După caz, acestea pot fi organizate la nivel regional pentru optimizarea costurilor.

FONDURI PENTRU COMPETIȚIILE ORGANIZATE

Vom face eforturi să „negociem” la pachet drepturile media pentru echipa națională împreună cu alte competiții. Pentru ligile inferioare (Liga a 2-a, Liga a3-a) vom implica sponsorii, astfel ca veniturile obținute din sponsorizări să fie direcționate către echipele din aceste ligi. este un model care se regăsește în țări cu fotbal dezvoltat, din Europa.

OBIECTIVE:

ÎN PRIMUL AN:

  • organizarea departamentului de MARKETING al FRF;
  • 500.000 de fani pe rețelele de socializare;
  • o nouă identitate vizuală;
  • semnarea unui parteneriat de consultanță cu IMG World, una dintre cele mai puternice organizații media, marketing sportiv și entertainment din lume.

PÂNĂ LA FINALUL MANDATULUI:

  • Creșterea bugetului atras din marketing la minim 10.000.000 euro;
  • Atragerea de sponsori către ligile inferioare și campionatele naționale de juniori, cu o țintă totală de 500.000 euro;
  • Creșterea notorietății, încrederii și valorii brandului. Vrem ca brand-ul FRF/echipe naționale să fie unul recunoscut și respectat.

Comunicarea presupune transparență.

FRF reprezintă fotbalul în România, cel mai iubit și mai urmărit sport. În consecință, FRF să se prezinte ca un actor credibil, bine informat și cu o concepție clară despre cum trebuie abordat fotbalul ca subiect de comunicare.

Nu ne permitem ca FRF să fie o instituție opacă, inflexibilă și lipsită de reacție la ceea ce se întâmplă în societate.

Vom înființa instituția purtătorului de cuvânt, care va acționa în directă legătură cu toate acțiunile, inițiativele, deciziile și politicile FRF.

FRF nu a avut până acum instituția „purtătorului de cuvânt”. Va fi singurul (cu excepția președintelui FRF) care va comunica informații și puncte de vedere oficiale ale FRF. Va menține relația cu mass-media și cu toți cei implicați, astfel încât să poată oferi răspunsuri autorizate la orice problemă aflată în dezbatere. Va organiza conferințe de presă săptămânale/lunare, la care va participa cel puțin un reprezentant al FRF implicat în tematica discutată.

Comunicarea generală a FRF se va desfășura pe trei canale:

  1. relația cu mass-media

Mass-media poate și trebuie să fie un aliat al fotbalului românesc. Eu și echipa mea vom promova transparența, deschiderea, comunicarea cu toți jurnaliștii interesați de fenomenul fotbal din România. Vom îmbunătăți canalele existente: conferințe de presă, website oficial, comunicate oficiale și vom crea unele noi: pagina oficială de facebook, cont de twitter, pentru a comunica rapid și eficient.

  • Arhiva FRF și FRF TV

Istoria ne spune cine am fost și ce putem deveni. În acest moment istoria fotbalului românesc este divizată între: memoria colectivă, arhivele unor televiziuni care au avut acces la activitatea echipelor naționale, diverse instituții ale statului și, cu siguranță, foarte multe persoane private.

Având în vederea acest lucru, vom lansa formarea unei arhive a FRF care să conțină o colecție de materiale video și o colecție de materiale foto, toate începând de la primele relatări de acest gen despre fotbalul din România.

În prima fază vom începe printr-o prezență „on-line”. Vom „recupera” cât de mult va fi posibil din arhiva meciurilor/interviurilor din istoria naționalei.

Programul FRF TV va conține:

  • rubrici regulate (interviul săptămânii, golul anului, jucătorul lunii, promisiunea lunii, cel mai bun debut, inițiative din țară),
  • imagini/fimări inedite din arhiva personală a fanilor, despre echipa națională,
  • imagini din cantonamentele tuturor echipelor naționale,
  • interviuri cu jucătorii, antrenorii tuturor echipelor naționale,
  • meciuri școală, în afara celor incluse în contractele cu televiziunea care va transmite meciurile echipelor naționale,
  • antrenamentele tuturor echipelor naționale,
  • finalele zonale ale competițiilor de copii și juniori.

De asemenea, pe baza relațiilor foarte bune de colaborare pe care le avem, vom putea oferi publicului de fotbal din România, prin intermediul FRF TV, producții exclusive cu mari personalități din fotbalul mondial, la care televiziunile normale nu dețin un acces facil.

Acestea reprezintă necesități pentru orice fel de instituție care gestionează un produs ce generează expunere publică. Nu poți povesti, nu poți crea, nu poți construi, nu poți dezvolta un produs propriu fără să îi cunoști trecutul. Cu atât mai mult cu cât trecutul este unul bogat.

Această colecție, odată formată – iar aici nu ne putem stabili niciun obiectiv de timp, ci doar unul financiar – va putea fi utilizată în diverse scopuri comerciale: programe media, documentare, prezentări, vânzări de drepturi către terți pentru beneficii comerciale.

Nu în ultimul rând, această arhivă va reprezenta o adevărată comoară națională, o memorie perpetuă a fotbalului românesc, a tot ceea ce a însemnat el de la prima trecere a Atlanticului până la ultima expediție de la EURO 2008.

         2. relația cu suporterii

Clubul Tricolorilor – Casa Echipei Naționale

Suporterii sunt cel mai de preț lucru al oricărui sport. Fotbalul trăiește și respiră prin pasiunea oamenilor care își urmăresc idolii la fiecare reprezentație.

Lor trebuie să le reîntoarcem pasiunea cu care ne susțin. Lor trebuie să le arătăm că suntem aici pentru ei, în primul rând. Că ei, suporterii ne pot fi alături mereu, oriunde s-ar afla.

De aceea, vom lansa inițiativa „Clubul Tricolorilor – Casa Echipei Naționale”.

Clubul Tricolorilor va aduna suporterii echipei naționale, pe toți cei care vor să fie alături de națională.

Fiecare membru va putea beneficia de multiple avantaje:

  • produse personalizate,
  • promoții speciale,
  • reduceri și prioritate la cumpărarea de bilete pentru toate meciurile,
  • pachete speciale cu ocazia unor meciuri importante (deplasare cu echipa, bilet VIP, întâlniri cu jucătorii).

Prin intermediul Clubului Tricolorilor vor fi organizate o serie de evenimente speciale având ca obiectiv popularizarea echipelor naționale și a jucătorilor care fac parte din aceste echipe.

Muzeul fotbalului românesc

Nu avem cupe mondiale în vitrine, nu avem trofee europene, dar avem o istorie bogată în momente de referință și figuri care au marcat fotbalul european și mondial. Această istorie trebuie făcută publică. Arătată lumii și povestită. este un element de mândrie, dar și de construire a unei identități, a unui orgoliu propriu nației noastre, al cunoașterii de către cei tineri a performanțelor, a figurilor legendare ale echipei naționale, a momentelor de tristețe, dar și a celor de euforie maximă.

Muzeul fotbalului există aproape la fiecare federație de prestigiu din Europa. Va fi o muncă titanică să putem colecta mulțimea de obiecte care sunt legate de istoria fotbalului din România, Nu va fi ușor să îi convingem pe cei care le dețin să le facă publice și disponibile publicului larg, într-un muzeu.

Va fi, înainte de toate, o acțiune de prezentare a imaginii fotbalului românesc, așa cum îl spun faptele celor de până acum, rămase în fotografii, fanioane, tricouri și multe altele.

Vom dedica un spațiu în Casa Fotbalului acestui loc care va fi deschis tuturor iubitorilor de fotbal, dar și celor curioși să vadă ce a însemnat fotbalul românesc: de la primul meci jucat la începutul secolului XX în România, apoi legendele primului campionat mondial și până la performanțele anilor 90 și 2000.

Galeria de onoare a celebrităților

Avem o pleiadă de foști mari, foști…ce facem cu ei? Pe unii dintre ei îi avem doar ca să îi numim membri de onoare ai FRF sau le putem mulțumi public și prezenta societății de fiecare dată când avem ocazia, ca pe niște modele demne de urmat?

Există un model american la care ne place să facem referire de fiecare dată când e vorba de respectul valorilor: celebrele hall of fame din sport, muzică, cinema șamd. De ce să nu avem și noi? De ce să nu arătăm lumii că fotbalul românesc înseamnă și Iuliu Baratki, Iosif Petschovschi, Nicolae Dobrin, Florea Dumitrache, Ilie Balaci și mulți alții. Mulți dintre ei nu mai sunt printre noi, alții se zbat într-un anonimat sinonim cu dispariția.

Va fi – vor spune mulți – un pas mic și tardiv, dar va fi un început, cu siguranță! Un început care va va dovedi că ne putem respecta valorile și le putem prezenta la adevărata lor importanță.

Ce va presupune această „galerie a celebrităților”?

O serie de evenimente publice și private în cadrul cărora vor fi prezentate toate personalitățile care fac parte. Vom încerca să îi avem alături de FRF în diverse acțiuni caritabile sau campanii de imagine pentru fotbalul românesc.

Va fi modul nostru de a le mulțumi permanent celor care și-au dedicat viața fotbalului, sportul care le-a oferit tot.

Va fi o cale de a arăta în primul rând, românilor că valorile trebuie respectate, promovate și admirate de fiecare dată când avem ocazia.

    3. relația cu alte instituții și organizații

FRF, în calitate de principal promotor al fotbalului în România, trebuie să fie o prezență constantă în mediul social din țară.

La nivel organizatoric, în cadrul FRF va fi înființat un departament dedicat relației cu autoritățile publice și organizațiile neguvernamentale. Prin intermediul acestui departament vor fi dezvoltate și puse în practică programele sociale susținute de către Federație. Acestea vor fi elaborate în parteneriat cu autorități publice centrale precum și cu diverse ONG-uri specializate pentru dezvoltarea de programe sociale.

Toate programele sociale și educaționale ce vor fi elaborate de FRF vor avea două obiective:

  • transformarea fotbalului într-o activitate cu un grad ridicat de impact social; ne referim la folosirea fotbalului ca suport pentru educarea tinerilor și oferirea unei alternative viabile față de nenumăratele tentații care îi asaltează pe tineri, în prezent,
  • promovarea și popularizarea ideii de voluntariat în rândul celor pasionați de sport și de fotbal, în particular. Numai în acest fel putem avea impact, cu adevărat, în societate.

 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (I) 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (II) 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (III) 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (IV) 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (V) 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (VI) 

Lasă un răspuns

Top