You are here
Home > Fotbal > GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” Programul de campanie pentru revigorarea fotbalului românesc din 2014, care a dus la încătușarea sa! (IV)

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” Programul de campanie pentru revigorarea fotbalului românesc din 2014, care a dus la încătușarea sa! (IV)

 

 

 

 

 

E TIMPUL! RESPECT, ROMÂNIA!

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA FOTBALULUI ROMÂNESC! (IV)

COMPETIȚII

Competițiile inter-cluburi reprezintă hrana permanentă a sportului. Aici se văd jucătorii, aici se observă performanțele antrenorilor și ale arbitrilor.

Prin aceste competiții se stabilesc:

  • valoarea financiară;
  • potențialul de marketing al fiecărei entități participante;
  • numărul de suporteri.

O competiție lipsită de intensitate, de rivalități sportive, de miză nu poate atrage și nici genera valoare. Concluzia este una singură: competițiile de valoare aduc valoare.

La ora actuală, toate competițiile fotbalistice inter-cluburi din România traversează – cu o singură excepție, Liga 1 – o situație similară: lipsa fondurilor, valoarea scăzută a nivelului de joc, lipsa planificării organizatorice; incertitudinea încheierii sezonului competițional, baza materială (stadioane, baze de antrenament) și umană (juniori) insuficientă sau inexistentă.

În această situație, dorința mea și a echipei mele este aceea de a forma o comisie de specialiști care să evalueze fiecare competiție în parte și să decidă care este cea mai bună soluție de organizare pentru sezoanele următoare. Această soluție va fi discutată și aprobată împreună cu toți membrii afiliați și va trebui să acopere Liga a 2-a, Liga a 3-a, campionatele de copii și juniori și campionatele județene.

Această comisie va evalua inclusiv baza materială folosită de cluburile angrenate în competiții.  Acest lucru va fi făcut în colaborare cu instituțiile publice care dețin mare parte din infrastructura folosită, astfel încât să putem avea o imagine clară și realistă asupra a ceea ce există la ora actuală. Fără acest lucru, nu putem avea o organizare de calitate.

Relația cu Liga 1, respectiv LPF, constituie o tematică separată, în opinia mea și a echipei mele. Am demarat discuții cu LPF în care am stabilit deja un număr de inițiative importante în baza cărora vom colabora. În toate întâlnirile avute cu reprezentanții LPF am descoperit că există puncte de vedere comune.

a. Liga 1 – relația cu LPF

Împreună cu Liga Profesionistă de Fotbal vom căuta să identificăm în cel mai scurt timp posibil soluții pentru a stabili o colaborare strânsă, astfel încât să putem dezvolta fenomenul fotbalistic la un nivel cât mai ridicat.

În acest sens, propunem înființarea unui birou permanent la sediul FRF care să poată fi folosit de angajații LPF, în vederea comunicării operative între cele două entități.

Având în vedere că pentru ambele entități sunt importante comunicarea și colaborarea cu instituțiile centrale ale statului și, în primul rând, cu Ministerul Educației Naționale și cu Ministerul Tineretului și Sportului, FRF va sprijini și va înlesni contactul și colaborarea LPF cu aceste instituții, în calitatea sa de conducător al fotbalului românesc.

De asemenea, în plan sportiv, FRF va sprijini inițierea și dezvoltarea colaborării  LPF cu alte ligi profesioniste din țări cu fotbal dezvoltat, prin intermediul parteneriatelor încheiate la nivel de federație, cu scopul de a identifica și transpune la nivel național soluții de eficientizare a fotbalului profesionist, deja testate cu succes în alte campionate.

În ceea ce privește competiția în sine – Liga 1 – FRF va cere implicarea LPF în cadrul activității comisiei de analiză și evaluare a tuturor competițiilor din România, descrisă la începutul acestui capitol. În acest fel, putem avea o imagine clară și putem propune soluții realiste și eficiente pe termen lung în ceea ce privește competițiile din România.

Particular pentru Liga 1, va fi supusă dezbaterii găsirea unor soluții pentru creșterea prezenței jucătorilor români tineri în loturile echipelor, având în vedere că în prezent o treime din cei peste 550 de jucători activi din Liga 1 sunt străini.

FRF și LPF vor colabora pentru a dezvolta un cadru legal care să reglementeze situația juridică a jucătorilor profesioniști de fotbal în relația cu cluburile și cu agenții, precum și măsurile de protecție socială adecvate. Ambele subiecte sunt dezvoltate pe larg în capitolul referitor la jucătorul de fotbal.

În ceea ce privește susținerea financiară a competiției fotbalistice, FRF și LPF vor acționa în comun pentru a promova și implementa importante facilități fiscale, care să contribuie la o cât mai mare atragere de investiții. Aceste măsuri se vor aplica tuturor competițiilor fotbalistice și tuturor membrilor afiliați participanți.

Așa cum UEFA militează pentru crearea unui mediu sigur la fiecare meci de fotbal, FRF și LPF vor colabora pentru îmbunătățirea condițiilor oferite jucătorilor și spectatorilor pe arenele sportive din toată țara, din punct de vedere al facilităților și al siguranței personale.

Ne dorim încurajarea participării a cât mai multor tineri în competițiile fotbalistice, FRF va propune LPF înființarea unei selecționate a Ligii 1, vector de imagine puternic, prin intermediul căruia vor fi promovați și evidențiați jucătorii tineri, care evoluează în Liga 1.

b. Liga 2

Liga a 2-a activează în prezent pe sistemul de două serii cu play-out și play-off. Prin comisia deja amintită, vom găsi cea mai potrivită soluție pentru a putea desfășura Liga a 2-a.

Obiectivele pentru Liga a 2-a pe termen lung trebuie să fie:

  • formarea și folosirea cu prioritate a jucătorilor tineri români;
  • formarea unei competiții puternice din punct de vedere sportiv;
  • atragerea unui grup de parteneri financiari care să susțină competiția;
  • vânzarea drepturilor TV în cadrul unui contract global, asigurându-se astfel fiecărui club o sursă importantă de finanțare.

FRF își va îndrepta atenția către cluburile din Liga a 2-a prin:

  • crearea unui cadru legal care să suțină activitatea cluburilor (financiar, juridic);
  • extinderea măsurilor de protecție socială pentru jucători;
  • atragerea de fonduri extrene (UEFA și FIFA) prin care să fie dezvoltată infrastructura cluburilor (terenuri, echipament, logistică);
  • formarea și pregătirea cluburilor – antrenori, directori sportivi, medici – în cadrul Academiei FRF;
  • facilități oferite secțiilor de copii și juniori, pentru încurajarea activității acestora.

De asemenea, FRF va depune eforturi ca, prin relațiile de colaborare și parteneriatele deja discutate de către mine și echipa mea, cu federațiile din Germania, Olanda, Spania și Italia, precum și prin inițiative ale FRF, să ofere tuturor cluburilor interesate, cu titlu gratuit, echipament sportiv (echipament de antrenament, de joc, mingi, materiale de antrenament).

Pentru o mai bună observare și promovare a celor mai talentați tineri jucători, va fi implementat la nivelul Ligii a 2-a modelul folosit în Liga 1 pentru înființarea și promovarea „Selecționatei Ligii”. Se va folosi același principiu, al selectării și folosirii jucătorilor sub 23 de ani.

c. Liga 3

Sprijinită în mare parte de autoritățile locale, Liga a 3-a are nevoie de o susținere cât mai largă și puternică pentru a-și putea îndeplini rolul de scenă pentru tinerele talente și furnizor de jucători de mare perspectivă pentru fotbalul profesionist. Actuala organizare în 6 serii geografice, a câte 12 echipe și sistem play off/play out va fi evaluată de comisia amintită la începutul acestui capitol.

Liga a 3-a trebuie să devină locul unde să fie dezvoltate parteneriate durabile între FRF, prin intermediul AJF-urilor, și autoritățile locale. Echipele de Liga a 3-a, reprezintă pentru multe orașe mici din România una dintre puținele, dacă nu singura legătură cu sportul de performanță. Tocmai de aceea, aici trebuie construite, dezvoltate și perpetuate aceste asocieri între Federație și autoritățile locale. Pentru ca fotbalul de la acest nivel să nu dispară.

Cluburile de Liga a 3-a își dovedesc importanța în strategia de ansamblu propusă de mine pentru că ele pot fi primul contact al unui copil pasionat de fotbal cu ceea ce înseamnă sportul practicat într-un mod organizat. Făcând referire la sistemul de promovare a sportului în școli și de selectare a celor talentați pentru fotbal, cluburile de Liga a 3-a vor putea deveni prima destinație a jucătorilor tineri din toată țara.

Eu și echipa mea vedem o cât mai bună orientare a cluburilor de Liga a 3-a către segmentul de juniori și tineret. Ne propunem să susținem această idee pentru că fotbalul trebuie să aparțină comunităților locale pe care le reprezintă. Beneficiind de implicare acestora, cluburile trbuie să-și îndrepte atenția și către cei care le pot oferi forța de a deveni entități sportive puternice: oamenii pasionați de fotbal.

FRF va veni în întâmpinarea acestei idei prin:

  • crearea unui sistem competițional adecvat din punct de vedere sportiv;
  • crearea unui cadrul legal care să suțină activitatea cluburilor (financiar, juridic);
  • facilități oferite secțiilor de copii și juniori, pentru încurajarea activității acestora;
  • extinderea măsurilor de protecție socială pentru jucători;
  • atragerea de fonduri externe (UEFA și FIFA) prin care să fie dezvoltată infrastructura cluburilor (terenuri, echipament, logistică);
  • formarea și pregătirea angajaților cluburilor – antrenori, directori sportivi, medici – în cadrul Academiei FRF.

Obiectivul pe termen lung, pe care eu și echipa mea îl vedem pentru Liga a 3-a, este acela de transformare treptată a acesteia în prima etapă de formare a experienței de fotbalist, după încheierea etapei de la echipele de juniori și tineret.

Ca o măsură suplimentară, echipele din Liga a 3-a vor fi motivate financiar să folosească jucători U19 printr-un sistem de recompensare bazat pe o listă de obiective clare:

  • număr de minute jucate;
  • număr de meciuri jucate;
  • număr de goluri înscrise;
  • numărul de jucători U19 folosiți peste numărul celor obligatorii, prin regulament.

Și aici va fi implementat modelul folosit în Liga 1 și Liga a 2-a, pentru înființarea și promovarea „Selecționatei Ligii”. Se va folosi același principiu, al selectării și folosirii jucătorilor tineri, sub 23 de ani.

De asemenea, FRF va depune eforturi ca, prin relațiile de colaborare și parteneriatele deja discutate de către mine și echipa mea, cu federațiile din Germania, Olanda, Spania și Italia, precum și prin inițiative ale FRF, să ofere tuturor cluburilor interesate, cu titlu gratuit, echipament sportiv (echipament de antrenament, de joc, mingi, materiale de antrenament).

d. Inovăm: Liga Regională

Ne vom propune să formăm o competiție intermediară între actuala Liga a 3-a și Campionatul județean, pe structura viitoarelor regiuni administrative, o așa numită Ligă Regională, a fotbalului amator.

Necesitatea acestui campionat rezidă din faptul că fotbalul românesc încă perpetuează o situație cu consecințe nefaste pe termen lung: la terminarea junioratului, mare parte dintre sportivi nu au unde să își continue cariera fotbalistică. În consecință, avem un număr foarte mare de potențiale talente care abandonează fotbalul de performanță. Nu ne putem rezuma strict la un grup restrâns de jucători remarcați. Putem avea tineri care să își demonstreze calitățile la 20, 21, 22 de ani. Pe aceștia nu îi putem ignora pur și simplu. Fiecare fotbalist este la fel de important și trebuie să i se acorde șanse!

Soluția propusă de noi este crearea unei competiții care să angreneze câte o serie pentru fiecare regiune, unde să existe obligativitatea folosirii numai a jucătorilor cu vârsta sub 23 de ani (un exemplu: un prim 11 format din 5 juniori, 4 jucători U21, doi jucători U23).

În acest fel se va face un prim pas către mărirea bazei de fotbal amator și păstrarea în sistemul competițional care astfel, s-ar pierde.

În acest campionat se vor putea înscrie echipe de la toate cluburile de fotbal, indiferent de nivelul eșalonului în care activează.

Câștigătoarele seriilor regionale vor participa la un turneu final organizat de FRF și dotat cu premii.

e. Campionatele județene

Aflate în directa organizare a AJF-urilor, campionatele județene prezintă la ora actuală o foarte mare diversitate, din cauza unor factori de ordin economic și demografic. Dacă unele județe reușesc să organizeze campionate de Liga a 4-a și competiții pentru toate categoriile de juniori, altele abia reușesc să organizeze doar capionatul județean de amatori.

Din aceste motive, comisia menționată în debutul capitolului se va preocupa, împreună cu AJF-urile, de clarificarea situației existente și de propunerea unor soluții adecvate fiecărui județ.

Campionatele județene de copii, juniori și amatori vor fi susținute de FRF numai în colaborare cu AJF-urile și autoritățile locale. Eu și echipa mea considerăm că acest nivel de bază trebuie construit și dezvoltat ca parte a unor inițiative locale de susținere și promovare a sportului de masă.

Fotbalul practicat în mod organizat trebuie să reprezinte un eveniment, un prilej de cunoaștere și interacțiune socială pentru fiecare comunitate, un motiv de mândrie locală. Cele mai „mici” echipe de fotbal trebuie să aparțină tuturor membrilor comunității, nu doar primăriei și celor care joacă pe terenurile comunale în fiecare duminică.

Aici, la acest nivel, FRF va promova puternic – în parteneriat cu AJF-urile – voluntariatul în fotbal. Susținerea fiecăruia dintre noi pentru sportul local poate reprezenta o parte esențială a succesului, pentru că fotbalul este al nostru. Și este așa cum îl vrem și cum ni-l dorim noi să fie. Noi avem puterea să-l modelăm. Fiecare dintre noi. Primul pas este implicarea!

f. Campionatele de copii și juniori

În ultimii ani cluburile de fotbal din România s-au confruntat cu situații financiare din ce în ce mai dificile. Această stare de fapt a avut consecințe negative în primul rând la nivelul celor din eșaloanele inferioare ale fotbalului, unde, în mod natural, se formau cei mai mulți dintre viitori fotbaliști ai României. Nu vorbim numai despre cei care ajung să joace în echipa națională, ci de marea masă a fotbaliștilor care formează loturile echipelor din Liga 1, în primul rând.

Situațiile dificile au obligat cluburile mici să-și restrângă activitatea, iar primele vizate de aceste reorganizări au fost secțiile de copii și juniori. În acest fel, odată cu dispariția din organigramă a echipelor de copii și juniori, au dispărut antrenorii care îi atrăgeau pe copii spre fotbal, îi selectau și îi antrenau.

Acest lucru s-a generalizat până la cluburile din prima ligă care au reorganizat, restrâns, redimensionat secțiile de juniori, multe dintre ele păstrând minimum cerut, fără a acorda o importanță foarte mare acestei părți din club.

Perpetuarea acestei stări de fapt și accentuarea dificultăților financiare au dus la situația în care:

  • numărul de echipe paticipante în campionatele de juniori să scadă simțitor;
  • nivelul de pregătire al juniorilor să scadă dramatic – lucru observat la categoriile superioare de vârstă, la care anumite deficiențe tehnico-tactice nu mai pot fi remediate;
  • lipsa rezultatelor la nivel de echipe naționale în turneele de calificare pentru diverse competiții europene și chiar la nivel de cluburi care cu greu se pot lăuda cu rezultate pozitive în diverse turnee internaționale.

Obiectivul propus de noi este susținerea centrelor deja formate și a celor care doresc să formeze astfel de centre, prin:

  • atragerea de fonduri UEFA și FIFA, destinate centrelor de copii și juniori;
  • crearea unor regulamente care să protejeze cluburile, liceele și școlile cu program sportiv, cu activitate specifică de copii și juniori;
  • pregătirea de noi antrenori de copii și juniori în cadrul Academiei FRF, cu profil pentru activitatea de copii și juniori;
  • obligarea antrenorilor de copii și juniori de a urma programele de perfecționare oferite de Academia FRF, urmând ca până în anul 2017 toți aceștia să fie posesori ai licenței UEFA B.

Fondurile UEFA și FIFA sunt disponibile și pot fi utilizate de FRF. Noi propunem atragerea și direcționarea primordială a acestor fonduri către beneficiarii primari: echipele de copii și juniori ale cluburilor din România.

Pentru a putea accesa aceste fonduri într-un mod realist și viabil, vom acționa pe două direcții:

  • dezvoltarea de proiecte împreună cu toate cluburile de fotbal interesate; astfel, fondurile vor fi alocate și accesate de către cluburi strict pentru programe de infrastructură (stadioane, terenuri), logistică (echipament sportiv, echipament medical, mijloace de transport) și educație (pregătirea antrenorilor, medicilor, fizioterapeuților).
  • dezvoltarea de proiecte sociale, în parteneriat FRF – organizații neguvernamentale pentru încurajarea evenimentelor fotbalistice de masă; această direcție va completa programul de popularizare a fotbalului organizat în școli, realizat în parteneriat cu MEC și MTS.

Împreună cu aceste măsuri de sprijinire, vom introduce în următorii ani un sistem prin care cei care promovează, includ în lot și folosesc juniori vor fi susținuți atât logistic (prin intermediul sponsorilor federației), cât și financiar prin bonusuri acordate în funcție de numărul juniorilor folosiți, numărul de minute jucate de aceștia și performanțele obținute.

În ceea ce privește competițiile în sine, vor fi create sau reorganizate o serie de competiții la nivel național și regional:

  • FAZA DE EXPLOATARE  a copiilor – 5-7 ani; 5+1, într-un spațiu de 40×20 metri până la vârsta de 8 ani, la nivel județean;
  • PERIOADA DE AUR – perioada ideală pentru dezvoltarea capacităților psiho-motorii; 7+1, juniori F; Cupa Hagi, 10-11 ani, campionat cu fază de desfășurare zonală și un turneu final, într-un spațiu 60×40 metri;
  • COMPETIȚII destinate juniorilor; 10+1, juniori E,D,C, 12-13-14 ani, campionat cu fază de desfășurare regională și un turneu final, 10+1, juniori B,A, 15-18 ani, campionat desfășurat național cu turneu final.

De asemenea, la juniori A echipele vor fi obligate să aibă în componență minim doi jucători cu doi ani mai mici, iar juniori B, un minim de doi jucători cu un an mai mici. În acest mod competitivitatea jucătorilor selecționați la echipele naționale va fi mult mai bună, noi având un deficit de combativitate foarte mare la nivel internațional.

La nivelul competițiilor sub 12 ani vom crea regulamente speciale pentru desfășurarea acestora astfel încât jucătorii să fie obligați să joace, nu să trimită mingea de la jumătatea terenului direct în poartă. Aceasta este vârsta la care jucătorii își formează deprinderile cu care pleacă mai departe, către fotbalul profesionist.

În ceea ce privește turneele finale ale tuturor campionatelor naționale de juniori, acestea vor fi transformate în evenimente prioritare pentru FRF.

Toate turneele finale se vor disputa la Mogoșoaia sau Buftea, costurile urmând a fi acoperite de către FRF. Înainte de fiecare turneu final, se va organiza un dineu oficial cu participarea echipelor, a președintelui FRF și a staff-ului tehnic federal.

Finala campionatului de juniori A se va disputa înaintea finalei Cupei României. Vom face acest lucru pentru o expunere publică cât mai bună, motivarea jucătorilor și promovarea copetițiilor de copii și juniori.

Celelalte finale ale campionatelor naționale de juniori, se vor disputa, în cuplaj, pe un stadion important din România. Fiecare turneu final va avea rolul de a oferi juniorilor șansa să se afirme într-un mediu public, cunoscut, deschis și atractiv pentru pasionații de fotbal.

Această serie de turnee finale ale campionatelor de juniori va fi completată de un eveniment „Gala Fotbalului Juvenil”.

Toți acești tineri talentați trebuie prezentați, cunoscuți, promovați, alături de antrenorii lor.

Vor fi premiați cei mai buni fotbaliști pentru fiecare categorie de vârstă, precum și cei mai buni antrenori.

Va fi creat un trofeu individual destinat celui mai bun junior pentru fiecare categorie de vârstă și celui mai bun antrenor de copii și juniori. Cu toții auzim poveștile multora dintre marii fotbaliști ai României, care își aduc aminte cu plăcere și mândrie de recunoașterea de care au avut parte la competițiile de juniori câștigate și de cei care au contribuit la formarea lor.

Aceste momente trebuie marcate pentru că ele reprezintă o motivație foarte bună pentru mulți dintre copiii care practică fotbalul, dar și pentru cei care își doresc să-l înceapă.

g. Cupa României

Competiția regină a fotbalului românesc. Cupa României a reușit să crească spectaculos în organizare, expunere media și atractivitate, în ultimii ani. Poate fi considerată un model de urmat din punct de vedere al tuturor aspectelor deja menționate, având în vedere momentul critic în care se găsea la jumătatea anilor 2000.

Pentru Cupa României, eu și echipa mea ne proprunem să îi oferim un și mai mare grad de expunere și atractivitate pentru spectatori, sponsori și media. Acest lucru poate fi realizat inclusiv prin creșterea gradului de interes și pentru primele nivele ale competiției. Valorizarea acestora ca evenimente sociale, de impact local, prin implicarea comunităților locale poate oferi o serie de avantaje încă neexploatate.

Ne dorim ca în faza șaisprezecimilor competiției, echipele din eșaloanele inferioare să dispute meciurile pe teren propriu, tinând cont și de infrastructura existentă.

FRF își va proprune să crească nivelul de venituri atrase de Cupa României, astfel încât valoarea sumelor redistribuite cluburilor participante să crească. În acest fel, vom putea asigura încă o sursă de venit pentru susținerea activității echipelor de fotbal din România, dar și o foarte bună motivație pentru considerarea Cupei României la adevărata sa valoare.

Cupa României trebuie văzută în ansamblul său ca o competiție care mobilizează toată suflarea fotbalistică a României. Este suma mândriilor locale, închegate de dorințele naționale ale tuturor microbiștilor.

h. Fotbalul feminin

În perioada 2012-2016 UEFA susține și finanțează activitatea de fotbal feminin, inclusiv cea desfășurată de FRF, prin intermediul programului WFDP (Women’s Football Development Programme) – Hat’Trick III, cu focus pe activități care promovează fotbalul feminin în școli, parcuri, comunități locale.

Urmând exemplul olandez în ceea ce privește fotbalul feminin, vă propun să facem următorii pași pentru a crește fotbalul feminin:

  • creșterea bazei de jucătoare, pornind de la nivelul cel mai mic: copiii din școlile generale;
  • încurajarea cluburilor să formeze și să mențină echipe de fotbal feminin; FRF va furniza antrenorul specializat și logistica necesară (echipament, mingi), în timp ce clubul va trebui să pună la dispoziție baza de pregătire; simultan, vom încuraja comunitatea locală să se implice în susținerea acestor mini-echipe de fotbal feminin;
  • crearea de competiții locale, regionale, naționale destinate primordial fetelor cu vârste între 8 și 14 ani.

Odată stabilită această bază, putem trece la pasul următor, acela al selectării celor mai bune junioare din fiecare zonă și a formării unor selecționate regionale pe modelul celor masculine. Acestea vor beneficia de același program de pregătire și aceleași facilități în cadrul centrelor regionale.

Mergând în detaliu, putem avea următoarea structură pentru dezvoltarea pe următorii 4-6 ani:

  • Crearea unei structuri organizatorice complexe destinate fotbalului feminin cu următoarele două ramuri de dezvoltare:

         – realizarea unei structuri piramidale care să aibă ca fundamet fotbalul de bază implementat prin parteneriat cu AJF-urile la nivel local, iar spre vârful piramidei să se regăsească fotbalul de performanță. Este important să creăm această structură, astfel încât orice  jucătoare care dorește să practice acest sport să știe care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze și la ce nivel se află. Creșterea                 numărului  de echipe, menținerea stratificării din punct de vedere a campionatului, precum și înființarea unui campionat de junioare   sunt  doar câteva dintre etapele realizării acestei structuri.

         – creșterea numărului de tehnicieni implicați în fotbalul feminin. Dorim în primul rând formarea antrenorilor. dar și dezvoltarea lor din   punct de vedere profesional. Conform princiilor UEFA de dezvoltare, dorim atragerea spre grupul de tehnicieni tineri a jucătoarelor   aflate încă în activitate și urmează alte școli de specialitate.

  • Dinamizarea competiției Cupa României, prin orientarea sponsorului oficial al acestei competiții și spre susținerea competiției feminine;
  • Promovarea fotbalului feminin și prin următoarele modalități:

        – asocierea de evenimente din fotbalul masculin cu cel feminin. Finala Cupei României, Supercupa României;

        – programarea partidelor Naționalelor României în diferite orașe din țară.

La finalul fiecărui an, în cadrul Galei Fotbalului, organizată de FRF, vom premia cele mai valoroase 3 jucătoare de fotbal feminin și cei mai buni 3 antrenori de club.

i. Fotbalul în sală

Futsalul este prezent prin cele două competiții divizionare – Liga 1 și Liga a 2-a – și prin alte două competiții adresate tuturor cluburilor: Cupa României și Supercupa României.

Aceste competiții au nevoie de:

  • valabilitate
  • programe destinate dezvoltării

Vizibilitatea presupune comunicare. Obiectivul nostru imediat este acela de-a transforma futsalul într-un produs vizibil, prezent și dorit de publicul larg. Prin intermediul unor evenimente, al unui website bogat în informații și adus la zi permanent, prin prezentarea echipelor, și a campionatului național, a echipei naționale și a componenților săi în cadrul unor evenimente dedicate presei, putem face primul pas către o redescoperire a vibrației pe care a produs-o futsalul în anii 90, când se lansa Cupa Liceelor și se puneau bazele campionatului național.

Cu siguranță că și aici, la fel ca și la fotbalul mare, tinerii vor reprezenta motorul pentru futsal. Entuziasmul, dorința de afirmare, pozitivismul vor fi elementele care vor juta futsalul românesc.

FRF va susține futsalul prin construirea unor proiecte dedicate lansării și dezvoltării de competiții dedicate amatorilor, tinerilor din toată țara. Aceste proiecte vor fi dezvoltate pe un model similar celui prezentat la fotbalul feminin.

Baza va fi creată pe scheletul unor competiții locale, regionale, naționale, astfel încât în timp să poată fi crescut:

  • numărul de jucători legitimați;
  • numărul de echipe din campionat, 
  • și, nu în ultimul rând să putem forma o echipă națională valoroasă.

Toate aceste echipe pot fi reunite, în timp într-o competiție desfășurată sub egida unei Ligi 3 care să acopere nivelul județean. În acest fel putem contribui la formarea unui produs vandabil, comercial, vizibil atât pentru media, cât și pentru zona comercială: o competiție puternică de futsal, cu o echipă națională reprezentativă.

Aceste proiecte vor include o componentă primordială: colaborarea cu instituții centrale și locale ale statului, pentru a putea beneficia de infrastructura necesară – săli de sport, săli polivalente – disputării acestor competiții, a evenimentelor ce vor fi organizate pentru futsal.

Pornind de la această bază, vom putea dezvolta o colaborare cu toate cluburile de fotbal din România pentru a face primii pași către înființarea unor secții de futsal, paralele cu cele de fotbal, astfel încât puterea unor branduri recunoscute în fotbalul românesc să își poată găsi rezonanța și în competițiile de futsal.

Futsalul poate:

  • reprezenta alternativa pentru fotbal în perioadele pauză competițională;
  • deveni punctul de plecare pentru competiții demonstrative, cu scop caritabil, în care să evolueze foști și actuali jucători de fotbal;
  • reprezenta primul pas către fotbalul mare al unor copii din zone lipsite de terenuri de fotbal sau în care nu există condiții meteo propice fotbalului normal;
  • reprezenta locul de disputare a unor campionate dedicate veteranilor, fiind și o variantă de petrecere a timpului liber.

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (I)

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (II) 

GICĂ POPESCU: „RESPECT ROMÂNIA!” (III) 

 

 

Lasă un răspuns

Top